Lika nekretnine

Interaktivna karta županijskih investicijskih potencijala

Objavljeno: 11.04.2017

ZAGREB - Hrvatska gospodarska komora predstavila je jučer interaktivnu kartu investicijskog potencijala županija Republike Hrvatske koja potencijalnim ulagačima na jednostavan način pruža informacije o specifičnima gospodarskim i ulagačkim potencijalima pojedinih županija.

Karta predstavlja digitalnu platformu putem koje potencijalni investitori mogu doći do informacija o  potencijalima pojedinih županija, ključnima gospodarskim granama, dostupnosti radne snage prema stupnju obrazovanja, stopi nezaposlenosti, obrazovnim institucijama, broju stanovnika, prosječnoj plaći, prometnoj infrastrukturi, poduzetničkim zonama i sl.

-Ono što smo htjeli interaktivnom kartom jest dati doprinos poticanju investicija, koje utječu na podizanje stope BDP-a, i na kraju boljitku života tako da objedinimo sve podatke' - rekao je potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore Želimir Kramarić.

Interaktivna karta nastala je kao odgovor na dosadašnji nedostatak centraliziranoga i objedinjenoga digitalnog prikaza informacija o određenima parametrima u Republici Hrvatskoj, koje su investitorima od ključne važnosti pri donošenju odluka o ulaganjima. Također, uočen je nerazmjer između ulaganja u Zagreb (66 posto) i ulaganja u ostale županije.

-Hrvatskoj nedostaje definirana ulagačka strategija, kao i izvozna strategija. Privlačenje investicija u proizvodni sektor trebao bi biti glavni cilj Hrvatske u idućem razdoblju. Ova karta upravo promovira Hrvatsku kao ulagački zanimljivu zemlju' - poručila je direktorica Sektora za međunarodne poslove i EU Silva Stipić Kobali.

Jasno je da pomaci u ulaganjima postoje, no još se uvijek ne zna radi li se o dugotrajnom trendu, naglasila je Stipić Kobali. 2014. je prva godina u kojoj se vidi jasni skok nakon ulagačkog zatišja koje je nastupilo s gospodarskom krizom 2008. Pet vodećih zemalja iz kojih se ulagalo u Hrvatsku od 2003. do 2016. godine bile su: Nizozemska (21,1 posto), Austrija (17,3 posto), Njemačka (9,5 posto), Luksemburg (7,3 posto) i Mađarska (7,1 posto). U navedenom se razdoblju najviše ulagalo u financijsko posredovanje (23,83 posto), trgovinu na veliko (9,07 posto), ostale poslovne djelatnosti (8,88 posto), dok je najmanji udio, 3,29 posto, uložen u hotele i ugostiteljstvo.

S ciljem da se jasno definira otvoren ''prostor'' za ulaganja, karta je namijenjena potencijalnim ulagačima zainteresiranima za poslovanje u Hrvatskoj te svim sudionicima uključenima u promicanje Republike Hrvatske kao poželjne zemlje za ulaganje i poslovanje.

Karta je dostupna na internetskoj stranici http://www.investincroatia.hr/ .

HGK/M. K.

Novalja.coom