Lika nekretnine

Otočac - šampion kontinentalnog turizma

Objavljeno: 05.07.2020

OTOČAC – Hajmo to reći krajnje obazrivo, ali čini se da je proglašenje Otočca šampionom turističke patrole prošlo tek djelimice zapaženo. Trudila se oko toga, i trudi se, Turistička zajednica Grada Otočca, može se ponegdje vidjeti ponešto na Facebooku, no ništa spektakularno. A trebalo bi biti, naime patrola Večernjeg lista je još tijekom ožujka i travnja krenula na teren, korona ju je prekinula, a kada je nesretnica jenjala, patrola je nastavila dalje s radom. I što se na kraju dogodilo, što se izrodilo? Da je Otočac (naravno s okolicom), odnosno zemljica Gacka – šampion kvalitete kontinentalnog turizma, od mogući 100 bodova, priskrbio je čak 94. A kada se pogleda tko mu je bio konkurencija, onda je taj šampionat još slađi i nije to mala stvar. Evo poretka (i bodova):

1. OTOČAC 94

2. DARUVAR 93

3. OGULIN 92

4. SAMOBOR 91

5. DELNICE 90

6. KRAPINA 88

7. TRILJ 88

8. SL. BROD 87

9. ČAKOVEC 86

10. ĐURĐEVAC 86

11. GROŽNJAN 86

12. NAŠICE 86

13. OPUZEN 86

14. VINKOVCI 86

15. DRNIŠ 85

16. KUTJEVO 84

17. NOVSKA 84

18. ORAHOVICA 82

19. LUDBREG 81

20. BENKOVAC 71.

 

E sada, što je patrolu oduševilo? Za što je ona dala toliko bodova Gackoj i Otočac proglasila šampionom? Prirodne ljepote su neupitne (kao da je uopće prirodna ljepota, bilo koja, upitna); tu je rijeka Gacka, pa mlinice u Sincu, zatim Kuterevo s medvjedićima, mora se naglasiti da se patrola dotakla i (nepravedno do sada izostavljanoga) Švičkoga jezera, zatim su tu arheološki lokaliteti, pa narodna tradicija, dalo bi se nabrajati.

Ali ono što ima posebnu vrijednost, što je očito presudilo kod patrole je njihov stav i mišljenje „da su od prirode bolji samo ljudi - srdačni, otvoreni, puni duha i uvijek spremni pomoć“. Upravo ova rečenica je ono što jednu destinaciju čini uopće destinacijom. To je ono što se ne može sagraditi, urediti, pofarbati, cvijećem zasaditi – to se mora imati, to se mora biti, to se mora živjeti.

E sada, kada su nam drugi kazali što nam je vrijednost, svakako da treba cijeniti i tuđe mišljenje, to je najkvalitetnija osnova građenja turističkih proizvoda, promidžbe i konačnog uobličenja destinacije Gacke kao zemlje – dobrih ljudi.

M.K.

 

Novalja.coom