Lika nekretnine

Prirodni plin jedina alternativa dizelskom gorivu u teškim teretnim vozilima i plovilima

Objavljeno: 20.03.2021

OTOČAC - Prirodni je plin u mnogim zemljama EU prepoznat kao alternativno gorivo kojim se uspješno pokrenula dekarbonizacija prometa, kao fosilno gorivo s najmanjom emisijom CO2, kojeg Hrvatska ima u zalihama. S tim je ciljem i ovih dana osnovana Zajednica za prirodni plin u prometu Hrvatske gospodarske komore kako bi se na nacionalnoj razini promicalo veće korištenje ovog energenta u prometu te time stvorili uvjeti za brži i snažniji razvoj svih pratećih djelatnosti, od opskrbljivača i distributera prirodnog plina, preko tvrtki u servisnim i uslužnim djelatnostima, do tvrtki koje se bave prijevozom putnika i robe.

-Želimo u suradnji sa svim relevantnim institucijama pozicionirati prirodni plin kao alternativno gorivo u prometu te predlagati zakone i pravilnike za njegovo što efikasnije implementiranje - rekao je predsjednik novoosnovane Zajednice Dinko Primorac iz tvrtke Energy Prime, koja je među prvima u Hrvatskoj otvorila komercijalnu LNG/CNG punionicu. Jedan je od inicijatora pokretanja Zajednice te znanstvenik i sveučilišni profesor. Za zamjenika predsjednika Zajednice izabran je Moris Gergorić iz Plinare Pula.

Jens Andersen, glavni tajnik europske udruge za promicanje korištenja prirodnog plina u prometu Natural & bio Gas Vehicle Association (NGVA), rekao je da kada bi broj vozila na plin u Europi do 2030. narastao na 13 milijuna, to bi rezultiralo godišnjom uštedom goriva u vrijednosti višoj od 4.5 milijardi eura. Danas smo na 1.5 milijuna vozila na plin. Udruga je osnovana prije 15 godina te predstavlja 114 tvrtki članica u 27 zemalja EU i 4 izvan EU.

Direktiva 2014/94/EU Europskog parlamenta i Vijeća o uspostavi infrastrukture za alternativna goriva postavila je obvezu razvoja mreža postaja za punjenje plovila i teških teretnih vozila do kraja 2025. godine. Premda se primjena ukapljenog prirodnog plina (UPP) u prometu na razini EU razmatrala prvenstveno u kontekstu pogodnosti za okoliš, realizacija implementacije UPP-a kao goriva postigla je i šire društvene ciljeve, poput poboljšanja sigurnosti opskrbe energijom, podrške gospodarskom rastu i jačanja industrije. Također, s povoljnijom cijenom korisnicima je donijela i značajne uštede te postala jedina alternativa dizelskom gorivu za uporabu u teškim teretnim vozilima i plovilima – obavještavaju iz Hrvatske gospodarske komore.

M.K.

 

Novalja.coom