Lika nekretnine

Turističko čudo od Facebooka

Objavljeno: 28.06.2014

Ono po čemu je Hrvatska u gospodarstvu uspješna zove se - turizam. Nisu dosegnute najviše sfere te djelatnosti, ali ipak. U usporedbi s drugim branšama turizam svjetla obraz hrvatskom gospodarstvu.

I dok se vode rasprave kako organizirati turističke zajednice, u što ih pretvoriti, kada će HTZ dobiti svoga direktora sezona teče, nekako ostaju po strani informacije o promidžbi i njenim učincima. Koliko smo u tome uspješni? Što je u propagandom smislu učinjeno, učinjeno je, sezona je počela pa kako ispadne. Ali nije do obijesti na tome stati, valja se truditi i boriti za svakoga gosta, barem tako vjerujemo. Hrpe propagandnih materijala podijeljene su posjetiteljima na specijaliziranim i manje specijaliziranim turističkim sajmovima, kapne i poneka reklama na kojekakvim programima koji s emitiraju satelitima, i sve tako redom.

No, čini se, da su trenutno najbolje reklame one na osobnoj razini. Naravno nije to ono: dođe turist, proboravi na hrvatskoj obali mjesec dana, zadovoljan se vrati kući i priča svojim prijateljima kako mu je u Hrvatskoj bilo lijepo. Sporo je to, tromo je to, moderna tehnika pruža puno učinkovitiji i bolji način. Facebook!

Facebook otvara sasvim jedna novi svijet reklamiranja. Jer prema statističkim pokazateljima svaki korisnik Facebooka ima mnoštvo prijatelja (inače ne bi ni bio na toj mreži). Prosječno je to oko 300 prijatelja po osobi. Pa ako korisnik Facebooka pošalje poruku i sliku destinacije gdje se nalazi, usput i kaže koju kako mu je lijepo i dobro, a to pročita njegovih 100 prijatelja, u tili čas ta brojka dosiže čak 30.000 ljudi. Koliko bi trebalo brošura, koliko bi to stajalo da se dođe do ovakve brojke ljudi odjednom?

Osobna preporuka neke turističke destinacije, hotela, apartmana, kampa ili drugoga turističkog sadržaja sedmerostruko je učinkovitija od svih drugih marketinških akcija, izračunali su to stručnjaci. Ona je utoliko učinkovitija jer preporuci prijatelja vjeruje čak 90 posto onih koji su dobili preporuku. U usporedbi s tradicionalnom reklamom to je neusporedivo, tradicionalna reklama ima samo 14 posto onih koji joj posve vjeruju. A da bi se ovaj vid reklame bolje i učinkovitije koristio, počinju se razvijati posebne aplikacije korisnicima.

M. Kranjčević

Novalja.coom