Lika nekretnine

Dvije poslove zone u funkciju, jedna na čekanju

Objavljeno: 09.08.2014

U promišljanjima za prosperitet određene sredine, u ovom slučaju o mogućnostima za izgradnju poslovnih ili poduzetničkih zona, ono od čega se prvenstveno polazi su cijene zemljišta, dostupna infrastruktura, cestovna komunikacija, dostupnost i cijena ljudskih resursa, ali izuzetno je važno kako i na koji način promišlja i koji stav ima gradonačelnik određenog grada i njegov uži tim. Gradonačelnik Senja Darko Nekić kaže da kad je riječ o poslovnim zonama na području Grada Senja tu su tri opcije, odnosno poslovne zone na kojima će bazirati konkretan razvoj njihove sredine.

Imamo jednu, nazovimo malu poslovnu zonu sa površinom od 11.876 metara četvornih gdje smo našim obrtnicima i manjim poduzetnicima prodali 10 parcela odnosno zemljišta, površine 700 do 2.500 kvadrata, kojima smo ponudili niske cijene za zemljišta, koja oni posebno uređuju, a mi smo se obvezali asfaltirati cestu, dovesti infrastrukturu, kanalizaciju, vodu. Prošle godine je završena i ovih dana traje natječaj za završetak kompletne infrastrukture unutar te male Poslovne zone "Cestarska kuća", koja se nalazi na ulazu u Senj s krivoputske strane. Kako sam i spomenuo, tu je bila riječ o povlaštenoj cijeni koju je posebnom odlukom odredilo Gradsko vijeće Senja i koja je znatno niža od ovdašnje tržišne cijene zemljišta, s čim smo nastojali pomoći poduzetnicima. Grad Senj obvezao se izgraditi pripadajuću komunalnu infrastrukturu kroz samu zonu a komunalno opremanje samih parcela obveza je vlasnika zemljišta. U toj zoni predviđeno je obavljanje  industrijsko obrtničkih, proizvodnih i servisnih sadržaja, kaže Nekić.

Druga poslovna zona je „Burnjak“ iznad Sv.Jurja, koja će imati oko 100.000 kvadrata zemljišta, za nju je napravljen urbanistički plan uređenja i sad pristupamo izradi projektne dokumentacije. Tu je i treća i najvažnija Poslovna zona trebala nalaziti uz buduću auto cestu Žuta Lokva – Rijeka, koja je na području Francikovca odnosno Krivog Puta, no ta Poslovna zona uvjetovana je izgradnjom auto ceste i do tada od nje nema ništa, dodaje Nekić. Optimista je po tom pitanju, ali ne dok je sadašnja „garnitura“ političara na vlasti. Nekoliko sam puta upozoravao da će isteći valjanost lokacijske dozvole za spojnu cestu od čvora Senj do grada Senja, što se i dogodilo i nelogično je da „propada“ dokumentacija za čije je ishođenje potrošen velik novac. Isto se dogodilo i sa studijom utjecaja na okoliš, kaže Nekić.

Treba podsjetiti da je u svezi izgradnje auto ceste Rijeka – Žuta Lokva nedavno održan sastanak u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture kojem je nazočio i gradonačelnik Senja Darko Nekić. Na sastanku je iskazano nezadovoljstvo odlukom Vlade RH koja u skoroj budućnosti nema u planu izgraditi autocestu Rijeka – Žuta Lokva, a koja je važna za razvoj svih gradova i općina u Primorsko – goranskoj i Ličko – senjskoj županiji. Tada su čelnici gradskih i općinskih vlasti pokušali još jednom ukazati na potrebu nužne realizacije toga projekta u tri faze, a s obzirom na ishođenu dokumentaciju pojedine dionice. Naglasili su kako su upoznati s isplativošću izgradnje autoceste tim više što je ona prijeko potrebna za razvoj turizma, gospodarski razvoj, povezanost Like i Rijeke kao regionalnog centra te za razvoj poslovnih zona u županijama.

Unatoč tome što je spomenuta autocesta od velike važnosti i interesa za sve, Ministarstvo i Vlada RH projekt izgradnje autoceste Rijeka – Žuta Lokva nisu uzeli za prioritet iz razloga što se navodno ne mogu iznaći sredstva za financiranje. Predstavnici lokalnih vlasti, koji smatraju da je autocesta od vitalne važnosti za razvoj cijele regije, inzistirali su na tome da se, bez obzira na trenutnu nemogućnost zatvaranja financijske konstrukcije, nastavi s ishođenjem dokumentacije i rješavanjem imovinsko-pravnih odnosa kako bi cijela dionica buduće autoceste bila spremna za izgradnju u trenutku kad se otvori mogućnost za njezino financiranje.

Dražen Prša

Novalja.coom