Lika nekretnine

Jučer u Otočcu o SMEPASS-u II

Objavljeno: 02.10.2014

OTOČAC – Jučer je u Hrvatskoj gospodarskoj komori – Županijskoj komori Otočac održan seminar „Pružanje savjetodavnih usluga malom i srednjem poduzetništvu“ u sklopu projekta SMEPASS II.

Na ovom seminaru sudjelovalo je osam zainteresiranih gospodarstvenika iz Ličko-senjske županije, što je predsjednik Županijske komore Otočac dr. Joso Brajković ocijenio s obzirom na odaziv gospodarstvenika po drugima županijskim komorama, u kojima je ovako što bilo već održano, zadovoljavajućim s obzirom na broj registriranih, odnosno aktivnih trgovačkih društava.

EU projekt SMEPASS II – Pružanje savjetodavnih usluga malomu i srednjem poduzetništvu sufinanciran je iz Europskog fonda za regionalni razvoj, a provodi ga Ministarstvo poduzetništva i obrta u suradnji s HGK, HUP-om i HAMAG Investom.

Namjera ovog projekta je očuvanje postojećih tržišta i osvajanje novih pružanjem besplatnih savjetodavnih usluga mikro, malim i srednjim poduzetnicima u području marketinga/razvoja proizvoda i upravljanja kvalitetom.

Na ovom seminaru bilo je govora o povećanju konkurentnosti maloga i srednjeg poduzetništva pružanjem usluga besplatnog poslovnog savjetovanja. Tek u drugoj fazi predviđena je i aktivnost pružanja pomoći malim i srednjim poduzetnicima u pripremi projektne dokumentacije za programe bespovratnih potpora koje će se financirati iz strukturnih fondova.

U drugom dijelu seminara dani su praktični savjeti kako popuniti aplikaciju kojom se tvrtka prijavljuje za konzultantske usluge, od toga kako se uopće izjasniti za koju vrstu konzultantskih usluga se aplicira. Dakle, popunjavanjem tog obrasca tvrtka će na neki način preispitati samu sebe u smislu vlastitih resursa općenito, je li uopće spremna koristiti ove besplatne konzultantske usluge. Kao prvo potrebno je imati osobu unutar tvrtke koja će izravno komunicirati s konzultantom, pri čemu jezik nije prepreka, jer su fleksibilni u komunikaciji i osiguravaju prevoditelja gdje je to potrebno. Preispitivanje kroz obrazac je korisno i u smislu procjene potencijala, ima li tvrtka i dovoljna znanja za rad s konzultantom i, naravno, novac da provede mjere koje će se formirati kroz rad s konzultantom. Nikako se ne treba pri tome uljepšavati situacija, nego što konkretnije formulirati problematika kako bi konzultanti imali čim bolji uvid u potrebe tvrtke. Ukazano je na sve detalje, kako ne bi došlo do formalnih propusta u aplikaciji.

Aplicirati se može zaključno sa 17. listopada ove godine putem obrasca na linku: http://www.smepass2.eu/apply.aspx#doc.

Naravno da tvrtke koje apliciraju moraju zadovoljiti i kriterije prihvatljivosti, osim što spadaju u kategoriju malih i srednjih poduzeća. Kako bi zadovoljili uvjete prihvatljivosti, prijavitelji moraju biti pravne ili fizičke osobe koje ispunjavaju sve dolje navedene uvjete:

  • da su subjekt malog gospodarstva sukladno Preporuci Europske komisije 2003/361/EC od 6. svibnja 2003. godine i Uredbi Komisije (EU) br. 1407/2013;
  • da su registrirani su u Republici Hrvatskoj;
  • da su ostvarili su promet u 2012. i 2013. godini;
  • da su imali pozitivno poslovanje u 2012. ili 2013. godini, odnosno sukladno financijskom izvješću za navedeno razdoblje nisu bili u gubitku;
  • da imaju podmirene sve obveze prema svojim zaposlenicima po bilo kojoj osnovi;
  • da imaju podmirene sve obveze plaćanja dospjelih poreznih obveza i obveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, osim ako je prijavitelju sukladno s posebnim propisima odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza;
  • da protiv prijavitelja (vlasnika) osoba ovlaštenih po zakonu za zastupanje nije izrečena pravomoćna osuđujuća presuda za jedno ili više slijedećih kaznenih dijela: prijevara, prijevara u gospodarskom poslovanju, primanje mita u gospodarskom poslovanju, davanje mita u gospodarskom poslovanju, zlouporaba u postupku javne nabave, utaja poreza ili carine, subvencijska prijevara, pranje novca, zlouporaba položaja i ovlasti, nezakonito pogodovanje, primanje mita, davanje mita, trgovanje utjecajem, davanje mita za trgovanje utjecajem, zločinačko udruženje i počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja;
  • da nisu u postupku predstečajne nagodbe sukladno Zakonu o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi (NN 108/12; 144/12; 81/13 i 112/13);
  • da nisu u postupku stečaja ili likvidacije sukladno odredbama Stečajnog zakona (NN br. 44/96, 29/99, 129/00, 123/03, 82/06, 116/10, 25/12, 133/12)
  • da nisu za istu namjenu, za iste aktivnosti i iste troškove dobili sredstva iz drugih programa u okviru nacionalnog proračuna i drugih javnih izvora, javnih fondova Europske unije i izvan Europske unije
  • da ispunjavaju uvjete navedene u Uredbi Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore

Napomena: U skladu s Uredbom Komisije (EU) br. 1407/2013 potpore ne će biti dodijeljene:

  • prijaviteljima koji djeluju u sektoru ribarstva i akvakulture, kako je obuhvaćeno Uredbom (EU) br. 1379/2013 (Uredba (EZ) 104/2000, navedena u Uredbi Komisije (EU) broj 1407/2013, se Uredbom (EU) br. 1379/2013 zamjenjuje i stavlja izvan snage);
  • prijaviteljima koji djeluju u primarnoj proizvodnji poljoprivrednih proizvoda;
  • prijaviteljima koji djeluju u sektoru prerade i stavljanja na tržište poljoprivrednih proizvoda, u sljedećim slučajevima:
    • ako je iznos potpore fiksno utvrđen na temelju cijene ili količine takvih proizvoda kupljenih od primarnih proizvođača odnosno koje na tržište stavljaju poduzetnici u pitanju;
    • ako su potpore uvjetovane njihovim djelomičnim ili potpunim prenošenjem na primarne proizvođače;
  • za djelatnosti usmjerene izvozu u treće zemlje ili države članice, odnosno potpore koje su izravno povezane s izvezenim količinama, s uspostavom i funkcioniranjem distribucijske mreže ili s drugim tekućim troškovima povezanima s izvoznom djelatnošću;
  • za potpore koje se uvjetuju uporabom domaćih proizvoda umjesto uvezenih.

M. Kranjčević

Novalja.coom