Lika nekretnine

Novi logo za NP Sjeverni Velebit

Objavljeno: 15.10.2014

KRASNO -  Nova (moderna) vremena nose i neke nove navike i ideje. U sveopćoj dostupnosti informacija nije lako (p)ostati prepoznatljiv, nije lako po nečemu upasti u uči, u biti nije lako nadmašiti po nečemu specifičnome drugoga. U moderna vremena za to se koristi logo (logotip), a logo je neki grafički znak, ikona, s tekstom ili bez njega, različita sadržaja, koji šalje tu osnovnu poruku specifičnosti i prepoznatljivosti. Nema danas moderne tvrtke, neke asocijacije, društva, udruge, općine, grada ili države koja se ne koristi logom. Može se pojednostavljeno reći da se prvi logo našao na štitu srednjovjekovna viteza, ili na prvoj zastavi, to smo nazvali grbom, zatim su uslijedili grbovi gradova i raznih srednjovjekovnih asocijacija, poput cehova, raznih gospodarskih udruženja, brodara i drugih.

Kada bi se iskreno porazmislilo i htjelo priznati, morali bismo reći da moderni logo nije nimalo odmakao od onoga najstarijega, prvotnoga znaka koji je korišten tko zna koliko tisuća godina unazad ljudske civilizacije u istoj namjeri. Nije li prvotni logo rovašenje (različiti urezi) na ušima ovaca jednoga stada ili krda svinja? Nije li svojevrsni logo poredak boja i karirani uzorak na škotskim kiltovima i tkaninama po kojima se razlikuju škotski rodovi? Nisu li prepoznatljive maorske tetovaže u istoj funkciji? Nije li svojevrsni logo žig na butini stada goveda, koje smo gledali i gledamo u t. zv. kaubojskim filmovima? Jest, sve je to ista ideja, samo tehnički u različita vremena različito izvedena i prezentirana.

Evo, Javna ustanova Nacionalni park Sjeverni Velebit je sebi izradio novi logo. Jer svaki logo ima svoj vijek trajanja, logo može ispasti iz mode, može zastarjeti, valja se nositi s novim trendovima i ponuditi nešto svježije. Samo što je to u nova vremena sve kratkotrajnije i sve dinamičnije. Takvo je neko vrijeme i s njim se valja nositi. Do sada je NP Sjeverni Velebit imao zeleni trokut u kojega je dijelom bio smješten otisak medvjeđeg stopala. Prvotni logo je djelomično transformiran, boja je ostala ista, no trokut je preobličen u neki nesavršeni kvadratić s otisnutim medvjeđim stopalom. Moglo bi se govoriti da je otisak medvjeđeg stopala smješten i na stilizirani (zeleni) list, dakle ovaj logo se može tumačiti na ponešto različite načine, što se smatra kvalitetom svakoga dobro osmišljenog loga. Ipak je novo, ipak je (po)nešto drugačije.

M. Kranjčević  

Novalja.coom