Lika nekretnine

Kako se u turizmu nositi sa sve jačom konkurencijom?

Objavljeno: 04.11.2014

ZADAR – Turistička zajednica Grada Otočca prisustvovala je 3. listopada ove godine s seminaru pod nazivom "Razvoj turističkih proizvoda posebnih interesa na destinaciji", koji se održao u Zadru. Cijelim seminarom provlačila se činjenica kako atrakcije i destinacije posebnih interesa pružaju turistima dodatni razlog i motivaciju zašto bi odabrali baš Hrvatsku među drugima etabliranim destinacijama.

Prednost Hrvatske kao turističke destinacije leži u nedirnutoj prirodi i tradicionalnoj mediteranskoj kulturi, dok neistraženi potencijal leži u razvoju kontinentalnog, ruralnog i gastro turizma, koji je još uvijek nerazvijen u usporedbi s nekim susjednim destinacijama.

Kako je naglašeno na seminaru, turističko tržište postaje sve konkurentnije, sa zemljama i regijama koje aktivno pokušavaju nadmašiti druge sa sličnim proizvodima i uslugama posebnih interesa. To su destinacije koje razvijaju zanimljive i raznovrsne ponude, koje se učinkovito promoviraju, koje su privlačne širokom rasponu gostiju, i to su destinacije koje će rasti u budućnosti. Ukoliko se postigne da se turisti kroz ponudu proizvoda i usluga osjećaju vrijedno i da se stvarno razumiju njihovi posebni interesi, potrebe, želje i zahtjevi, tada su mnogo veće šanse za uspjeh, nego ako se samo stihijski nešto razvija za što se misli da je zanimljivo i da može biti privlačno za nekoga.

Cijelo predavanje bilo je na engleskomu jeziku, a sudionici su bili podijeljeni u radne skupine. Bile su četiri cjeline, predavač je bila Cath Dutton  iz Velike Britanije, inače kvalificirani član CIPD (Chartered Institute of Personnel and Development). Uz Cath Dutton, predavač je bio i Jakša Jukić, zaslužan za uvođenje prvog Internacionalnog Eko Certifikata u Hrvatskoj zvanog „Green Key“, koji  aktivno surađuje s Udrugom Lijepa Naša koja drži hrvatsku licencu za „Green Key“ („Zeleni Ključ“) i Plavu Zastavu (Blue Flag).

Mnogo toga novoga se moglo čuti, mnogo toga već poznatoga se također moglo čuti, valja poslušati, usporediti, saslušati tuđa iskustva i na naše okolnosti primijeniti. Nema uspješna recepta koji bi tehnikom copy – paste mogao odmah zaživjeti i dati velebne rezultate.

M. Orešković

Novalja.coom