Lika nekretnine

Na Plitvičkima jezerima održana praktična radionica za obiteljski smještaj

Objavljeno: 28.03.2015

PLITVIČKA JEZERA - U ciklusu regionalnih radionica za predstavnike obiteljskog smještaja, u prošli četvrtak je u Hotelu Jezero u NP Plitvička jezera održana praktična radionica, koju je organizirala Sekcija Zajednice obiteljskog turizma pri HGK, za regiju Lika-Karlovac u suradnji s turističkim zajednicama Plitvičkih jezera, Rakovice i Slunja te Nacionalnim parkom Plitvička jezera.

Ova je radionica okupila 37 sudionika. Koncept radionice je bio takav da se u susret novoj turističkoj sezoni osvježe neka praktična znanja i vještine vezane uz prijam gosta, posluživanje doručka i održavanje smještajnih kapaciteta, kroz savjete stručnih osoba iz područja turizma i ugostiteljstva, te kroz razmjenu iskustva s kolegama.

Da zaposlenici Nacionalnog parka Plitvička jezera imaju zavidnu razinu i kvalitetu usluge, te izrazito profesionalne vještine i znanja, potvrdilo je i to što su se na jedan dan stavili u ulogu predavača. Radionicu su uspješno vodili Marija Daić, odjel Recepcije, Ivanka Vrdoljak, domaćinstvo i Nedjeljko Žafran, kuhinja/restoran.

Radionica se temeljem analize zadovoljstva korisnika može ocijeniti kao vrlo dobro osmišljena i provedena. Tome svakako ide u prilog činjenica da se radilo o interaktivnom pristupu. Voditelji su uz cijeli niz konkretnih savjeta i objašnjenja procedura rado odgovarali i na brojna i konkretna pitanja iznajmljivača. Kako bi iznajmljivači postigli izvrsnost u gostoprimstvu moraju naučiti mnoge vještine povezane s odnosom prema gostima, a ponajviše zato što je u njihovim objektima u jednoj osobi i uloga recepcionara, domaćice objekta i ugostitelja.

Marija Daić je stoga prošla kroz jedanaest osnovnih vještina gostoljubivosti, što je dobar početak za postizanje te izvrsnosti: osmijeh, dočekivanje i pozdrav, razgovor, primjena pravila pristojna komuniciranja telefonom, pružanje pomoći, posvećivanje pažnje, pozitivno završavanje, praćenje, održavanje pozitivnog stava, donošenje pozitivnih odluka i zadržavanje smisla za humor. Naglasak je pored toga stavljen i na važnost stalne komunikacije s drugim pružateljima turističkih i ugostiteljskih usluga u destinaciji, kako bi svome gostu mogli pružiti što više informacija o sadržajima u destinaciji, kako usmenih tako i pismenih u sklopu informativne mape u svakoj smještajnoj jedinici.

Ivanka Vrdoljak provela je polaznike edukacije kroz javne i smještajne dijelove hotela, budući su svi u nadležnosti službe domaćinstva. Vrlo je jednostavno sve te zadatke bilo preslikati u obiteljski smještajni objekt jer se svi iznajmljivači susreću s većinom situacija koje spadaju i u domenu hotelskog domaćinstva. Naglasak je između ostalog stavljen na procedure u održavanju prostorija, sredstva koja se preporučuju koristiti i na koji način, preporuke kako samostalno kontrolirati urednost i stanje sobe obzirom na mogućnost pojavljivanja kukaca, nametnika i sličnih neželjenih i neugodnih pojava.

Nedjeljko Žafran upoznao je iznajmljivače s nekoliko tehnika posluživanja doručka, kako formirati normative i cjenike za taj dio usluge, kako organizirati kuhinju i blagovaonski dio u kojemu se može obavljati takva usluga, a da se zadovolje svi minimalno tehnički i sanitarni uvjeti, stalno naglašavajući potrebu za visokim higijenskim standardima i brigom za zdravlje gosta i vlastito zdravlje. Istaknuo je da gost koji bira privatni smještajni objekt traži doživljaj kroz koji će se upoznati s ljudima i tradicijom kraja u kojem boravi i upravo je prednost privatnih iznajmljivača pred velikima hotelskim kapacitetima da svakom gostu pristupe individualno te kroz svoju uslugu promoviraju sve vrijednosti destinacije, a kvalitetna autohtona gastronomija je vrlo često i razlog za dobru preporuku i ponovni dolazak. 

Vrlo pozitivne reakcije sudionika, proaktivna atmosfera i iskazani interes razlog su Sekciji Zajednice obiteljskog smještaja i turizma, za planiranje nekih budućih praktičnih radionica.

M. Kranjčević

Foto: I. Banić

Novalja.coom